Wymagania edukacyjne z informatyki w klasie 7 szkoły podstawowej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 września 2021
  1. W zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów uczeń:
    • wymienia dziedziny, w których wykorzystuje się komputery
    • opisuje sposoby reprezentowania danych w komputerze,
    • W zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych uczeń:
    • wymienia formaty plików graficznych,
    • tworzy kompozycje graficzne w edytorze grafiki,
    • wykonuje zdjęcia i poddaje je obróbce oraz nagrywa filmy,
    • tworzy dokumenty komputerowe różnego typu i zapisuje je w plikach w różnych formatach,
    • sprawdza rozmiar pliku lub folderu,
    • wykorzystuje chmurę obliczeniową podczas pracy,
    • wyszukuje w sieci informacje i inne materiały niezbędne do wykonania zadania,
    • opisuje budowę znaczników języka HTML
    • omawia strukturę pliku HTML,
    • tworzy prostą stronę internetową w języku HTML i zapisuje ją do pliku,
    • formatuje tekst na stronie internetowej utworzonej w języku HTML,
    • dodaje obrazy, hiperłącza, wypunktowania oraz tabele do strony internetowej utworzonej w języku HTML,
    • tworzy podstrony dla utworzonej przez siebie strony internetowej,
    • pisze i formatuje tekst w dokumencie tekstowym,
    • umieszcza w dokumencie tekstowym obrazy oraz symbole i formatuje je,
    • łączy ze sobą teksty w edytorze tekstu,
    • dzieli tekst na kolumny,
    • wstawia do tekstu tabele,
    • wykorzystuje słowniki dostępne w edytorze tekstu,
    • dodaje spis treści do dokumentu tekstowego,
    • wykorzystuje szablony do tworzenia dokumentów tekstowych,
    • drukuje przygotowane dokumenty oraz skanuje papierowe wersje dokumentów,
    • wyjaśnia, czym jest prezentacja multimedialna i jakie ma zastosowania,
    • opisuje cechy dobrej prezentacji multimedialnej,
    • przedstawia określone zagadnienia w postaci prezentacji multimedialnej,
    • dodaje do prezentacji multimedialnej przejścia oraz animacje,
    • wykorzystuje możliwość nagrywania zawartości ekranu do przygotowania np. samouczka,
    • montuje filmy w podstawowym zakresie: przycinanie, zmiana kolejności scen, dodawanie tekstów i ścieżki dźwiękowej, zapisywanie w określonym formacie.
  2. W zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi uczeń:
    • korzysta z różnych urządzeń peryferyjnych,
    • wyjaśnia, czym jest sieć komputerowa i jakie pełni funkcje,
    • omawia budowę szkolnej sieci komputerowej,
    • wyszukuje w internecie informacje i dane różnego rodzaju (tekst, obrazy, muzykę, filmy),
    • sprawnie posługuje się urządzeniami elektronicznymi takimi jak skaner, drukarka, aparat fotograficzny, kamera,
    • prawidłowo nazywa programy, narzędzia i funkcje, z których korzysta,
    • wyjaśnia działanie narzędzi, z których korzysta.
  3. W zakresie rozwijania kompetencji społecznych uczeń:
    • współpracuje z innymi, wykonując złożone projekty,
    • określa etapy wykonywania złożonego projektu grupowego,
    • komunikuje się z innymi przez sieć lokalną oraz przez internet, wykorzystując komunikatory,
    • wysyła i odbiera pocztę elektroniczną,
    • selekcjonuje i ocenia krytycznie informacje znalezione w internecie.
  4. W zakresie przestrzegania praw i zasad bezpieczeństwa uczeń:
    • przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy przy komputerze,
    • wymienia i opisuje rodzaje licencji na oprogramowanie
    • przestrzega postanowień licencji na oprogramowanie i materiały pobrane z internetu,
    • przestrzega zasad etycznych, korzystając z komputera i internetu,
    • dba o swoje bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu,
    • przestrzega przepisów prawa podczas korzystania z internetuwie, czym jest netykieta, i przestrzega jej zasad, korzystając z internetu.