Jesteś tutaj: Start / Organizacja świetlicy

Organizacja świetlicy

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Postanowienia ogólne

Świetlica jest integralną częścią szkoły. W swojej programowej działalności realizuje cele i zadania szkoły, wynikające ze Statutu i Programu Wychowawczo-Profilaktycznego.
Świetlica wspiera realizację zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. W Świetlicy zadania realizowane są według rocznego planu pracy opiekuńczo-wychowawczej i tygodniowego rozkładu zajęć.

Informacje na temat pracy w Świetlicy

  1. Świetlica szkolna jest czynna w każdym dniu, w którym odbywają się zajęcia dydaktyczno - wychowawcze (zgodnie z kalendarzem pracy placówki w danym roku szkolnym ) oraz w wyznaczone dni wolne od zajęć dydaktycznych na zasadzie dyżurów.
  2. Świetlica jest czynna  w godzinach 7.00-17.30.
  3. Świetlica zapewnia opiekę uczniom klas I-VIII przed rozpoczęciem i po zakończeniu lekcji (lub zajęć dodatkowych) oraz uczniom, którzy nie uczęszczają na lekcje np. religii, WDŻWR.
  4. Świetlica organizuje zajęcia w grupach wychowawczych liczących do 25 uczniów.
  5. W świetlicy zatrudnia się pracowników pedagogicznych – nauczycieli wychowawców Świetlicy oraz kierownika Świetlicy, którzy są członkami Rady Pedagogicznej.

Cele i zadania Świetlicy

  1. Zasadniczym celem działalności Świetlicy jest zapewnienie uczniom pełnej i profesjonalnej, zorganizowanej opieki wychowawczej i opiekuńczej, pomocy w nauce, odpowiednich warunków do nauki własnej, rozwoju zainteresowań i wypoczynku. Zajęcia świetlicowe uwzględniają potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży.
  2. Do zadań Świetlicy szkolnej należy:
  • Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom;
  • Organizowanie pomocy w nauce;
  • Tworzenie warunków do nauki własnej, wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej;
  • Rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień wychowanków;
  • Kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie;
  • Integracja i uspołecznianie dzieci;
  • Wdrażanie uczniów do samorządności i odpowiedzialności za swoje postępowanie i podejmowanie decyzji.
  • Prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia manualne;
  • Prowadzenie edukacji czytelniczej;
  • Organizowanie gier i zabaw ruchowych;
  • Wdrażanie profilaktyki zachowań i promocji zdrowia;
  • Organizowanie dzieciom bezpiecznego i kulturalnego wypoczynku.
  • Współdziałanie z rodzicami, kadrą pedagogiczną i specjalistyczną, innymi pracownikami szkoły oraz środowiskiem lokalnym.